söndag 6 februari 2011

GÖTEBORG

Jag gör ännu ett inlägg så det förra inte blir för långt..

Jag kom visst av mig o bort från det ja egentligen skulle skriva om: GÖTEBORG!

Jag märker att jag hamnar på villovägar ibland när ja skriver.

Men iaf. Fredagen den 28 Januari tog jag o pojken våra små väskor o begav oss mot Göteborg. Bussen var 75 minuter sen, så vi var framme strax innan kl.16 på eftermiddagen.

Det var kallt, rått o blåsigt när vi kom fram så vi tog första bästa taxi o befallde honom att åka mot hotell Onyxen som vi skulle spendera två dygn på. Det var ett mysigt litet o enkelt hotell med trevlig personal o god Service.


Hotellet låg 2 minuter från Gothia Tower och 10 minuter från Avenyn, men det allra bästa 1 minut från Martins syrra!

När vi kom fram letade vi rätt på en mysig restaurang i närheten. Vi hamnade på Restaurang Söder. Martin tog en Pizza o jag en pasta med skaldjur. Räkor, bläkfisk, blåmuslor och ett glas vitt vin =D

Aaaah semester!




Efter middagen tog vi en eftermiddags nap (Älskar sånna) sen promenerade vi hem till pojkens syster m familj. Där blev vi bjudna på varm smörgås och bara myste. Det blev en ganska tidig kväll i säng.

Lördagen började vi dagen med en utsökt hotellfrukost, den hade allt man kunde önska sig! Löööv hotellfrukost!

Sen promenerade vi bort till Haga. Vilken härlig atmosfär. Små mysiga cafeér, butiker o gränder, så mycket fint att titta på, precis i min smak! Kan tänka mig att det är himelskt på sommaren att promenera runt där.


Jag gjorde vääärldens kap, hittade smycken, ett exemplar av varje som det dessutom visade sig att det var 20 % rabatt på, när jag kom fram till kassan.

Kolla in läckerbitarna! Två halsband o ett armband, det turkosa har ja redan hunnit använda flera gånger =D




Efter Haga dök vi in på en mysig liten pub för en eftermiddagsöl. The Rose and Crown

En öl blev snabbt 3-4 st sen var det dags att sticka bort till stan o besöka Make up store. Efteråt promenerade vi till Gothia Tower och avnjöt deras lyxiga räksmörgås för nästan 200 kr! Men det var så mycket räkor på att man knappt såg smörgåsen, himmelsk god! Även till den tog vi nån öl.



Bild från hissen över vackra Göteborg! (Mobilkamera)

Efteråt gick vi tillbaka till hotellet för en eftermiddagsnap innan det var dags att gå över till Martins syster på middag.

Middagen var mysig och god med potatismos o kyckling. Fick träffa lilla Saga på 1 år som sov föregående dag eftersom vi kom över så sent. Vilken go unge!

På kvällen hade vi bestämt att vi skulle möta upp Frans o Lisa på en öl på Avenyn, Martins barndomsvän med flickvän. Det blev en jättekul kväll med drinkar o öl på ett kanon ställe. Locatelli!



I Mars ska vi tillbaka igen på Frans 30 års fest, tema maskerad.. vad tusan ska man va då? Spännande!

Trivdes som fisken i vattnet i Göteborg.. Vill dit igen o ha längre tid på mig.. Gå på bland annat Universeum, kolla in Nordstan umgås mer med Lisa o Frans mm..

På Söndagen startade vi såklart igen med en härlig frukost, sen chekade vi ut från hotellet o dumpade väskorna hos Pojkens syster Malin. Efteråt gav vi oss ut på stan. Det var strålande sol och inte ett moln på himlen. Snön hade torkat bort o det var alldeles vindstilla..Myyys!

Lite bilder från dagen i vackra Göteborg.

Se så härligt det ser ut.







 Tror kaffet var lite varmt :P









Efter vår söndagspromenad gav vi oss av till pojkens syster för att fira hennes son som fyllde 10 år! Av oss fick han två olika lego bilar/robotar, en fotboll, nån elpistol o ett kort med 5 tialotter.

Tråkigt nog var ena elpistolen trasig så han kunde inte använda den.

Här har vi några bilder jag tog på underbara lilla saga o på stora 10 åringen Noah.








Saga undrar nog vad ja håller på med :P hehe

 Stora 10 åringen Noah !



 Noahs rum.



Efter kalaset med tårta o tacopaj följde de oss till busstationen för att åka hem igen. Det var en mycket lyckad helg som jag gärna gör om igen snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar