söndag 6 februari 2011

Jag i mitt ABSOLUT sämsta läge

Min kära karl har legat hela veckan men e frisk nu. I vanliga fall brukar ja tassa omkring honom, ligga med en meters avstånd i sängen o knappt våga röra vid honom när han e sjuk.

Hittills har jag ju såklart blivit smittad varje gång!

Ja körde den andra varianten denna gång. Pussade på honom, låg nära, kramades o klappade massor..

Jag tänkte att när vi barn var sjuka som små tog alltid mamma hand om oss och var aldrig rädd för att bli sjuk o de blev hon heller inte. Hon sa att det var för att hon var bland basiluskerna hela tiden så hon blev immun..

Dock funkade inte detta på mig. Jag kände redan i Torsdags att det var på gång men de blommade inte riktigt ut så I fredags var jag över en sväng hos Victoria innan det var dags för Ljusparty hos Mathilda. Jättemysigt! Hon bjöd på godis o morotskaka, vi alla drack vin och luktade på underbara dofter!


Har aldrig varit på ljusparty förut. Det var Mathildas syster som höll i det, hon var jätteduktig. Jag köpte med mig Patylight ljus med Mango doft.. Mmmm.. de kommer om ca. 2 veckor.. Det kommer dofta himmelskt hos oss i fortsättningen ;O)


Jag lånade bilderna från Mathilda eftersom jag inte tog med mig kameran själv.


 

Igår började jag dagen med ett jävla humör. Ojoj, kände inte riktigt igen mig själv. Brödet var slut (Jag hade ätit upp det) och Martin muttrade lite på mig för att ja inte handlat nytt eller åtminstone sagt till så att han hade kunnat handa hem. 

Då fick jag världens utbrott o tömde kylskåpet på honom och golvet i köket, skrek o gorma som en två-åring o gav mig iväg till affären, för att handa nytt. Martin stod kvar som ett frågetecken.


Hjärtat gick i 200 o jag riktigt ångade fram igenom affärn.. Men när jag kom ut igen var jag inte lika kaxig. Det var precis som att gå in i en vägg... Jag hade hjärtklappning, blev alldeles svimfärdig och började kallsvettas. Jag till o med övervägde att ringa Martin o be han hämta mig.. Men kunde inte riktigt svälja stoltheten utan lyckades sakta ta mig hem.. 

NU blev jag sjuk! Uj uj.. Jävlar mitt huvud höll på att sprängas.. Tårarna forsade utan att jag grät och det riktigt kröp i kroppen. Har aldrig känt mig sjuk på det här sättet tidigare.Jag riktigt kände hur sjukdomen tog över min kropp! 

Kunde inte röra huvudet eller kroppen.. Det enda tänkbara sträckorna var att staka sig från soffa till säng och från sängen till bäddsoffan.. Jag följde efter min kära sambo som en svans.. Ville inte vara ensam... 




Han gav sig iväg för att köpa alvedon till mig o jag bad honom lova mig att jag inte skulle dö när han var borta...Så illa kändes det.

Min älskling lagade mat till mig. Köpte alvedon o choklad.. Han stoppade om mig, kom med vatten och skivade apelsin till mig. Min älskling är min hjälte! <3


Jag har bott med mössan på ett dygn nu, känns som att den håller ihop hjärnan, rädd att den ska sprängas eller rinna ut. Plus att den är bra att hålla ljuset borta!

Kan tänka mig att ja sett ganska så förjävlig ut! *Rysningar* Stackars stackars Martin!

Igår fixade pojken film till mig... I rymden finns inga känslor..Första halvtimmen va grymt dålig! 

Det borde finnas en lag som säger att man inte får publicera så otroligt dålig film!

MEN..

Den blev faktiskt bättre..Gillade tjejen.. Hon var cool, go o mysig. Dessutom hade hon helfestliga smycken!

Men jag rekommenderar er ändå INTE att se den.

Jag började fundera på det där med att vara sjuk.. 2009 Opererade jag bort mina halsmandlar pga sjukdom.. Visst har det blivit radikal skillnad.. Förr var jag sjuk var tredje månad o minst en vecka åt gången.. 


Men jag e fortfarande sjuk ofta dock inte lika länge. Vill inte va sjuk alls, men att ja har varit det mycket sista tiden beror nog på att jag har varit en katastrof vad gäller mat o träning.. Ja vet att ja hade ett pepp inlägg för nån månad sen att ja skulle bli fit4fight osv.. Men de blev inte riktigt så...Jag fastnade i dåliga vanor som vanligt.

Jag blev sjuk i Oktober på väg hem från Turkiet.. men de va samma sak där.. 

Pojken blev sjuk I Turkiet o ja fick hans skit på hemvägen, det höll bara i sig en till två dagar.. Sen blev ja riktigt, riktigt sjuk i November, lagom när ja börjat mitt nya jobb. Hosta som fan! Då var ja sängliggandes 4 dagar kanske o så nu..

Jag är absolut inte frisk idag, har fortfarande feber, ont i kroppen o en sprängande huvudvärk men i jämförelse med gårdagens mående så känner ja mig ganska "frisk" ändå. Jag kan ju faktiskt skratta, röra "lätt" på huvudet o gå omkring i lägenheten. Jag e nöjd, nu går vi åt rätt håll ;O)

På tal om nått annat har jag sedan jag började på nya jobbet lärt mig att använda Ctrl+C (Kopiera) och Ctrl+V (Klistra in) Så jäkla värt, att ja missat denna funktion tidigare är ju skrämmande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar