söndag 6 februari 2011

My sisters keeper


Aldrig har jag sett en så gripande film i hela mitt liv på det här planet...

Den handlar om en familj vars dotter får cancer och de väljer att skaffa ett till barn, ett så kallat donationsbarn för att bidra med kroppsdelar till sin syster. Så jävla sjukt att man kan ta ett barn till världen för att sedan plocka delar från det till sitt andra barn, båda får ju lida..


Mer vill ja inte avslöja men jag grät hejdlöst till denna film, det gick bara inte att hålla emot tårarna.. jag låg till en början och torkade ögonen gång på gång men till slut rann det över och jag började hulka mig av tårar... De bara sprutade o jag kunde inte prata, Martin som låg bredvid var berörd men visar inte riktigt sina känslor på samma sätt som ja gör! Jag tänkte, tänk om detta hände mig o min familj o min syster! Den här filmen var också en anledning till att jag känner att jag måste sluta röka, jag har trots allt cancer i släkten. Morfar dog i cancer o mormor fick det men lyckades operera.



En annan hemsk o tragisk film jag sett är Never let me go... Liknande film men ändå inte.. Den handlar inte om cancer, men om donation... Den tjöt jag också rätt hysteriskt till!

 

För er som inte sett den gamla filmen Love in Manhattan så e det också en gråtarfilm som handlar om cancer.. Jag tjöt som ett litet barn!


Det var mina tips om gråtarfilmer... Men My sisters Keeper är ett MÅSTE! Fyfan säger jag bara! SE DEN! Tack Malin som tipsade om den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar