söndag 6 februari 2011

Skulle ja kunna skriva en bok?

På Torsdagen innan Göteborg var jag över hos Victoria, vi lagade mat o snackade skit. Mys!

Maten blev galet god! Tänkte att ja skulle försöka mig på att laga den ikväll till min käre karl.

(Dvs om jag orkar)


400 gram 
500 gram 
0,5 dl 
40 gram 
1 tsk 
1 st 

 

Tillagning

1. Värm ugnen till 200°C.
2. Smörj 4 bitar aluminiumfolie med smör, fördela grönsakerna och krydda.
3. Lägg de tinade fiskfiléerna ovanpå, salta och peppra.
4. Rör samman kryddsmöret och fördela det på fisken. Vik samman till paket och tillaga i ugn ca 40 minuter. Du kan också lägga paketen på grillen.
5. Servera rätten med kokt, pressad potatis. Funkar lika bra utan.

Ni måste pröva laga detta, så enkelt o så gott!

Förra helgen var ju vi i underbara Göteborg som ni vet.
Bussresan dit gick bra, åkte ju med bus4you. De har kanon stora säten så att man nästintill kan ligga ner på bussen. De har internet ombord o kaffe maskin längst bak i bussen. Inte för att ja dricker kaffe men ändå :P Rena lyx resan, mycket skönare än tåg!


Jag läste ut min bok. Vet inte om ja tipsat om den tidigare, om inte LÄS DEN! Gaaaalet bra! Men vidrig som alla böcker ja läser, hehe.. Gillar ju självbiografier som ni vet ;O)

Iaf back to Blondie, köpte den i kön till kassan på Priso för några veckor sedan, har streckläst den sen dess..



Handlar om en flicka som blir mobbad i skolan, utsatt för våldtäkt i tidig ålder, rymmer hemifrån och hamnar i alkohol o drogmissbrukets våld. Hon börjar hora och hattar mellan behandlingshem o fängelse...

Läser bara sånt tragiskt skit som är sant. Andra tips på böcker som jag läst om ni e intresserad.
Såld
En blomma i Afrikas öken
Innan jag dör
Heroine
Pojken som kallades det
Pojken som försvann
Svek
Skuld

Jag har läst så mycket böcker så jag minns inte allt!

Nu e jag på jakt efter boken: När ingen annan ser av Duncan Fairhurst


Handlar om en pojke som blir utsatt sexuellt av sin egen pappa. Vidrigt! Undra varför ja drars till sådana böcker?

Gillar äktheten och det grova språket. Har aldrig i hela mitt liv läst någon science fiction, men börjar allvarligt fundera på att ta mig an Sagan om Ringen böckerna. ÄLSKAR ju filmerna! Kanske att ja då kan lära mig att gilla den typen av böcker?


De ska va ganska tuffa att läsa o jag läser fruktansvärt sakta... Vet inte vart de kommer ifrån.. Tror de e koncentrationen som tryter. Det andra läser på en timme läser jag kanske på tre!

Däremot har jag nästan en onaturlig förmåga att skriva fort!

I mina yngre dagar skrev jag serier till biblioteket som andra elever kunde låna. Kom nästan ut en ny upplaga av serien en gång i veckan.

Jag o min bästis satt hos varandra dag som natt o skrev o skrev. "Flickan som försvann" var min titel. Jag skrev nog 20-30 skrivböcker fulla med text.. Vilken bok! Den skulle det vara kul att läsa idag! Men tyvärr har ja ingen aning om var den finns.



En dag skulle jag vilja skriva en egen bok, vilken dröm! Dock har jag inte samma underbara fantasi som jag hade som liten.. och en självbiografi går ju inte att göra, jag menar.. Det är ju inte så att jag har nått speciellt händelserikt liv som andra skulle vilja ta del av.

Jag bara ääääääälskar att skriva o läsa!!!


Nej men jag älskar råa böcker, mörka, djupa, sorgliga, men framför allt levande böcker med mycket känslor! Jag älskar författare som inte är blyga eller rädda över vad de skriver, utan bara skriver rakt ifrån hjärtat! Jag älskar när de beskriver på ett sätt så att man lever sig in totalt i boken. Gråter dem, gråter jag, skrattar dem, skrattar jag.

Tror ni att jag skulle kunna skriva en bok?

Vad skulle den handla om isf?

Jag känner att jag är ganska duktig på att uttrycka mig i text, dock skulle jag kunna bli så mycket bättre.. Vissa texter jag läst kan verkligen påverka mig rakt in i själen, vissa människor e så grymt duktiga att skriva och förklara en känsla med ord att jag blir alldeles gripen!

Shit, råkade komma emot min mage, brände mig nästan.. e febern på väg att återvända? Hjälp!

Ni kanske tycker jag e lite luddig i min text nu.. Jag skyller på febern..


1 kommentar:

  1. jag har när ingen annan ser av duncan. Den var fruktansvärd! Jag älskar också sånna där böcker!! Har du läst alfahannen? Det är den sista i en triologi om lite smått och gott. Jag kommer inte ihåg nu vad de andra heter. Skriv en bok om en speciell händelse i ditt liv och gör den lika levande för läsarna som den var för dig. Det behöver ju inte vara världsomskakande historier, bara man relaterar till sin egen historia och berättelse lika starkt som man vill beröra andra.

    KRAM

    SvaraRadera